MODELOS DE PRIMEIRA COMUÑÓN
Non
falamos dos traxes, senón dos distintos modos de celebración, tanto na igrexa
como na familia. Imos reducir eses modelos ou modos a dous esquemas onde encaixar a gran maioría das
celebracións.
Modelo 1
Familia de práctica relixiosa habitual e neno ou nena integrado na
catequese parroquial ou escolar.
Sería
o modelo próximo ao ideal desexado na
Igrexa, o procurado pola maioría dos sacerdotes e catequistas, e conforme co Directorio
para os sacramentos da Iniciación Cristiá vixente na nosa diocese.
Neste
modelo, o neno ou nena protagonistas saben que a Primeira Comuñón é o primeiro
día en que participan en plenitude da Eucaristía semanal, Están desexosos de seguir recibindo a Xesús cada domingo. Están
afeitos a ir cos pais e irmáns ao encontro semanal con Cristo, amigo e Señor.
Son nenos que aprenderon a rezar na casa e que, dentro da súa idade, se senten
amigos de Xesús.
Neste
modelo os pais colaboran cos catequistas e teñen o coidado de que os amigos e
familiares compartan os sentimentos do comulgante e deles mesmos. Nos colexios
e parroquias hai unha preparación dos
pais xunto coa dos nenos. Se a celebración é na capela do colexio, o uniforme
serve de traxe de primeira comuñón.
A
festa que segue á celebración relixiosa é sobre todo familiar, moi alegre e con
certa moderación. Aos nenos se lles fai o acordo dos pobres e entregan un
donativo para eles.
Modelo 2 Familia ou pais de escasa práctica relixiosa e neno ou nena integrado na
catequese só para a primeira comuñón.
Neste
modelo facemos dúas distincións.
Caso
1. O primeiro erro dos pais e dos nenos é reducir a catequese á
preparación da primeira comuñón. Para algúns, poucos, se na parroquia a
catequese funciona ben, pode ser o momento de avivecer a fe, de propoñerse a
revisión dos seus anticuados esquemas ou prexuízos relixiosos, e, sobre todo,
sendo sensibles a unha boa educación do fillo, implicarse moito máis do que
pensaban. Empezan a rezar co fillo e axúdano a facer a primeira comuñón con
certa coherencia e boa intención. Neste caso, a celebración da primeira comuñón
pode achegarse ao modelo 1. Neste achegamento a clave está nunha boa catequese parroquial.
Caso
2. Pero tamén pode darse en moitos outros pais e nenos a actitude exactamente
contraria. Os pais, sen convicións nin práctica relixiosa, deciden facerlle
a primeira comuñón ao fillo, pero procuran que se lles esixa o menos posible. Esta
actitude incide no desinterese do neno para prepararse.
O
acento festivo da celebración desprázase totalmente. A eucaristía, a fe, a
catequese, a celebración relixiosa son soamente pretextos para o que vai
seguir: xantar de numerosos comensais, traxes suntuosos, moitos agasallos e
excesivo gasto. Os pobres non existen.
Nestes
casos aparecen sempre problemas coa celebración: datas incompatibles, manobras
en busca de facilidades, acudir a igrexas e curas dispostos a compracer, etc.
Non faltarán tampouco os conflitos con catequistas e curas coherentes.
Non se entende ben o rigor esaxerado en
cousas secundarias que obriga as
familias a unha peregrinaxe para celebrar a Primeira Comuñón.
Pero enténdese peor a insolidariedade cos compañeiros e a falta
de cooperación e sentido eclesial dos curas que afrouxan os mínimos esixibles
para a Primeira Comuñón, tal como determina o Directorio Diocesano para os
sacramentos da Iniciación Cristiá.
No hay comentarios:
Publicar un comentario